Vi söker en lönesekreterare

02.01.2019

Kronoby kommun anställer en lönesekreterare för tillsvidare anställning, med start 1.4.2019 eller enligt överenskommelse.

Vi söker dig som:
-  Vill jobba som löneansvarig och med det dagliga arbetet med löneräkningen.
-  Har kunskap i/ är intresserad av avtalsfrågor (UKTA, AKTA och TS)
-  Har lätt för att ta till dig ny kunskap och lära dig nya program
-  Har sinne för detaljer och är noggrann
-  Är initiativrik och samarbetsinriktad och trivs med att betjäna kunder
-  Är van att ta ansvar och att prestera också under stress
-  Har en positiv grundinställning och är flexibel
-  Är merkonom/tradenom eller har motsvarande utbildning

Som lönesekreterare ansvarar du för lönerna och lönerapporteringen för kommunens anställda och räknar också i praktiken lönen för största delen av vår personal. Du är ansvarig för inkomstregistret och utbetalning av arvoden. Du är expert på tjänste- och arbetskollektivavtalen och användningen av lönesystemet och svarar på frågor och utreder eventuella oklarheter gällande dessa. Du utför också andra uppgifter inom ekonomikansliet vid behov. En mindre del av din arbetstid används till uppgifter inom bildningskansliet, bland annat inom ekonomi och statistik. Vi erbjuder ett intressant och utmanande arbete i ett positivt arbetsklimat.

Kronoby är en tvåspråkig kommun med svenska som förvaltningsspråk. God förmåga att i tal och skrift använda det svenska språket och god förmåga att i tal använda det finska språket är en förutsättning för att anställas. Lönesekreteraren är en del av kommunens ekonomiavdelning, som hör under allmänna avdelningen. Lön enligt AKTA.

Ansökningar och CV bör vara kommunen tillhanda senast 21.1.2019 kl. 15:00. Skicka din ansökan in genom kuntarekry.fi. Alternativt med e-post till kronoby.kommun@kronoby.fi eller per post till Kronoby kommun, Säbråvägen 2, 68500 Kronoby. Närmare uppgifter fås av ekonomi- och personalchef Pamela Kjellman (040-7142150).