Kronoby kommun söker en lönesekreterare

 

22.4.2025

 

Vi erbjuder dig en spännande och ansvarsfull roll i ett positivt arbetsklimat. Som lönesekreterare har du ett viktigt administrativt ansvar för kommunens löneräkning. Ditt arbete innefattar att säkerställa att lönesystemets funktioner är uppdaterade, att avtal och riktlinjer följs och utvecklas samt att räkna löner och arvoden för personal och förtroendevalda. Du ansvarar även för kommunens lönerelaterade rapportering till olika instanser och fungerar som expert inom tjänste- och arbetskollektivavtalen. Dessutom bistår du i personal- och ekonomiförvaltningsärenden.

 

Behörighetskraven är merkonom, tradenom eller annan lämplig utbildning. Du bör ha god förmåga att i tal och skrift använda det svenska språket och god förmåga att i tal använda det finska språket.

 

Anställningen är tillsvidare och inleds 1.9.2025. Prövotid sex månader. Lön enligt AKTA-avtalet. Ansökan lämnas in elektroniskt via Kuntarekry (www.kuntarekry.fi) där platsannonsen hittas i sin helhet under arbetsnyckel 658910. Ansökan inlämnas senast 4.5.2025.

 

Mer information ges av ekonomi- och personalchef Linda Manns, tfn 040 503 9316 eller linda.manns@kronoby.fi.